Detta avtal gäller från och med 2016-01-20
Dessa köpvillkor ("Avtalet" nedan) är anpassade för försäljning på Internet (distanshandel). P&S Sweden AB (Organisationsnummer: 559156-7093) är den säljande parten. Den köpande parten benämns som "Kunden" i detta avtal. Villkoren i Avtalet är anpassade för försäljning till privatpersoner som fyllt 18 år med hemvist i Sverige och vid försäljning av varor ("produkter" nedan). Hos oss kan du som kund enkelt göra en beställning på http://www.pyretosnackan.se ("Webbplatsen" nedan) eller via e-post.
Bestämmelserna i detta avtal är ej tillämpliga för avtal om köp som ingåtts före den 13:e juni 2014. För att öka tydligheten finns en datummärkning i sidhuvudet. Om villkoren i Avtalet har ändras anges även ett slutdatum. Om slutdatum anges gäller Avtalet till och med kl. 00:00 det datum som Avtalet upphört att gälla. Du som kund får möjlighet att acceptera dessa villkor i samband med din beställning.
Villkor eller delar därav i detta Avtal som avviker från tvingande lagstiftning är utan verkan i den mån avvikelsen inte är till förmån för kunden. Denna bestämmelse gäller endast om kunden är privatperson och att köpet avser privat konsumtion.
Tillbaka till innehållsförteckningen
Hos P&S Sweden AB beställer du produkter enkelt och bekvämt. Vi erbjuder säkra betalningsalternativ och trygga leveranser. P&S Sweden AB tar emot din beställning när du klickar på knappen "Slutför köp" i kassan (steg 1 av 1). Genom att klicka på knappen "Slutför köp" accepterar du som kund även betalningsansvar för din beställning. När P&S Sweden AB har mottagit din beställning får du e-postmeddelandet "Pyret & Snäckan - Order XXXX" till den e-postadress som du angav när du beställde. P&S Sweden AB erbjuder även kunder att göra beställning via e-post till: hej@pyretosnackan.se. Vi ger också dig som kund möjligheten att göra en snabb beställning genom vår gästkassa utan att behöva logga in på http://www.pyretosnackan.se. När du klickar på knappen "Slutför köp" sluts detta Avtal.
Handla tryggt med rätt att ändra din beställning
Om du skulle ändra dig har du också möjlighet att ändra din beställning. För ändring av beställning ska du kontakta oss på telefon: 010-33 00 777 eller via vårt kontaktformulär. Ändring av beställning måste meddelas innan beställning packas (effektueras).
Handla tryggt med rätt till avbeställning
Om du ångrar dig erbjuder vi dig att avbeställa lagd beställning. För att göra en avbeställning ska du kontakta oss via vårt formulär. Avbeställning måste meddelas innan beställning packas (effektueras).
Tillbaka till innehållsförteckningen
Priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive mervärdesskatt (moms) enligt gällande skattestats. Moms för momspliktiga produkter debiteras med 25%. Avgifter för frakt kan tillkomma vid varje beställning, se §7. Leverans i Avtalet för mer information.
Avgift för outhämtad försändelse
Om du som kund inte skulle hämta ut din beställning på det sätt som avtalats debiterar vi en avgift om 250 kronor inklusive moms. Avgiften är nödvändig för att vi ska kunna täcka frakt- och hanteringskostnader som uppkommer. Vid flera kolli utgår avgift om 250 kr per kolli. Notera att om du inte tar emot eller hämta ut en försändelse räknas det inte som att du har meddelat att du ångrat ditt köp. För mer information se §8. Ångerrätt och återköp nedan.
Erbjudanden
Erbjudanden och kampanjer som marknadsförs på webbplatsen gäller så långt lagret räcker om inga andra villkor redovisas i anslutning till erbjudandet.
Tillbaka till innehållsförteckningen
Alla produkter som erbjuds på webbplatsen är anpassade för bruk på den svenska marknaden. Det innebär bland annat att produkterna uppfyller svenska miljökrav och säkerhetsföreskrifter. Normalt medföljer bruksanvisning på svenska om det krävs för produktens användande. Eventuella tekniska specifikationer, särskilda krav på tillbehörsutrustning samt information om begränsningar och plomberingar framgår på respektive produktsida i den mån det är skäligt eller följer av lag.
Tillbaka till innehållsförteckningen
P&S Sweden AB använder Klarna (Klarna AB, organisationsnummer 556737-0431) som mellanhand för hantering av betalningar. Fakturabetalning är förvalt betalningsalternativ, du kan även välja delbetalning med Klarna konto, Klarna kortbetalning (VISA & Mastercard, American Express) samt Klarna direktbetalning via din bank. Villkor och information om Klarnas tjänster hittar du här.
Fakturabetalning
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
-Få alltid hem varan innan du betalar
-Betalningstid - alltid 30 dagar.
-Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
-Ladda ner dina fakturor från klarna.se
-Möjlighet till delbetalning
Faktura betalning är kostnadsfri, om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25,00% plus gällande referensränta. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
Delbetalning
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
-Få alltid hem varan innan du betalar
-Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
-Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
-Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
-Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
-En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
-Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post. Allmänna villkor hittar du här. Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.
Kortbetalning
Med Klarna kortbetalning kan du betala med VISA, Mastercard samt American Express. Kortet debiteras i samband med order. Klarna hanterar kortuppgifterna och är auktoriserad med PCI DSS certifiering för att garantera att kundens kortuppgifter överförs och lagras säkert i krypterad form.
Direktbetalning (Bank)
Med Klarna direktbetalning kan du betala direkt från ditt bankkonto. Klarna överför och skyddar dina uppgifter på ett säkert sätt i krypterad form i kommunikationen med banken. Vid direktbetalning måste du som kund kunna logga in och identifiera dig på din bank. När du genomfört inloggningen och godkänt köpet hos din bank är betalningen klar.
Förskottsbetalning
Vid betalning i förskott skall aktuellt ordernummer anges som betalningsreferens. Om du som kund valt förskottsbetalning kommer din order effektueras när betalningen är P&S Sweden AB tillhanda, gör inbetalning via:
Bankgiro: 5017-3731
Betala i butik
Om du beställt produkter med leverans och upphämtning i butik sker även betalning vid uthämtande av beställda produkter.
Tillbaka till innehållsförteckningen
P&S Sweden AB påbörjar fullgörande av detta avtal när du klickat på knappen "Slutför köp" i kassan. P&S Sweden AB har fullgjort sin del av detta avtal när du fått fullständig leverans av beställda produkter i din besittning. Du som kund har fullgjort din del av detta avtal när du erlagt fullgod betalning och mottagit leverans av beställda produkter på det sätt som avtalats.
Tillbaka till innehållsförteckningen
Produkter levereras direkt till den adress du uppgivit vid beställning, alternativt via ombud i samarbete med våra logistikpartners. Vi erbjuder även dig att hämta ut beställda produkter direkt i butik.
Lagerstatusen anger om produkten finns i lager vid beställningstillfället. Generella leveranstider anges nedan, om beställningen omfattar produkter med olika leveransstatus kommer ordern dellevereras.
Vänligen observera att alla angivna leveranstider är ungefärliga. Det innebär att leveransen kan komma tidigare eller ta längre tid än förväntat. Vi kan tyvärr inte garantera specifika leveranstider, eftersom dessa i regel ligger utanför vår kontroll.
För produkter som tillverkas på specialbeställning kan leveranstiden justeras, antingen förkortas eller förlängas.
Vi förbehåller oss rätten att undanta oss från eventuella krav på ersättning från kundens sida vid leveransförseningar. Vi strävar alltid efter att du som kund ska få dina varor inom det angivna tidsintervallet, men vi kan inte undvika eventuella förseningar i produktion från leverantörer som vi inte kan påverka.
Vi reserverar oss för längre leveranstider av lagervaror vid perioder då vårt lager har högre belastning. Exempel på detta är vid påsk, midsommar och semestertider.
Om det skulle uppstå någon försening eller avvikelse från den preliminära leveransveckan för din order, kommer vi att göra vårt bästa för att informera dig via e-post eller telefon.
En fraktkostnad tillkommer vid varje beställning och framgår i kassan.
Fraktfritt vid beställning över 499 kr
P&S Sweden AB erbjuder fraktfri leverans om värdet på beställda produkter överstiger 499kr inklusive moms. Gäller endast i Sverige.
Leverans till Danmark tillkommer fraktkostnad.
Om de leveranstider som anges nedan inte är tillämpliga för ett köp och om en leveranstid inte särskilt avtalats utanför detta avtal förbinder sig P&S Sweden AB att fullgöra leverans utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 30 dagar från avtalets ingående. I det fall kunden ska betala i förskott förbehåller sig P&S Sweden AB rätten att invänta betalning innan leverans påbörjas.
PostNord - paket till utlämningsställe
Paketet skickas till ditt närmaste utlämningsställe på 1-3 arbetsdagar, förutsatt att varan finns på vårt lager. Produktens lagerstatus ser du på produktsidan.
PostNord Hemleverans
Din order levereras hem till dörren inom 1-3 arbetsdagar, förutsatt att varan finns på vårt lager. Produktens lagerstatus ser du på produktsidan.
Upphämtning i butik
Beställning till butik kan normalt hämtas en dag efter. Vi kontaktar dig via telefon eller email när varan finns klar för avhämtning. Produkterna lämnas ut till dig vid uppvisande av Orderbekräftelsen samt legitimation.
Leverans längs lantbrevbärarlinjer och i öbebyggelse
Om din leveransadress är längs lantbrevbärarlinjer samt öbebyggelse utan normal broförbindelse kan leveranstiden komma att utökas med 1-3 helgfria vardagar.
Leveransförsening
Uppstår en leveransförsening som är av väsentlig betydelse för dig som kund har du rätt att häva detta avtal utan kostnad eller om P&S Sweden AB inte kan tillgodose en leveranstid som är avgörande för att kunden ska ingå avtalet och kunden har meddelat detta innan avtalets ingående. I det fall köpet avsett en produkt som ska anpassas, tillverkas eller särskilt anskaffas efter kundens önskemål och P&S Sweden AB inte kan återta produkten utan väsentlig förlust har kunden endast rätt att häva köpet om syftet med köpet är väsentligen förfelat genom dröjsmålet och P&S Sweden AB insåg eller borde ha insett detta.
Transportrisk
Risken för försändelse övergår på dig som kund när den har avlämnats till dig. Det innebär att P&S Sweden AB står transportrisken tills försändelsen har nått dig.
Tillbaka till innehållsförteckningen
Ångerrätt
Kunder som ingår detta avtal i egenskap av privatperson har rätt att frånträda avtalet i enlighet med lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten är ej tillämplig för kunder som ingått detta avtal i egenskap av näringsidkare. Ångerrätten gäller i 14 dagar (ångerfristen), tiden räknas från den dag då du som kund har mottagit leverans. Ångerrätten ger kunden rätt att undersöka varorna och återsända dem i det fall kunden ångrar sitt köp. När kunden ångrat sitt köp har denne rätt att återfå vad denne har betalt under förutsättning att kunden inte har använt produkterna i en större omfattning än vad som krävs för att kunna undersöka dem. Vid nyttjande av ångerrätten ska kunden meddela P&S Sweden AB och sedan returnera samtliga produkter som beställningen omfattar till P&S Sweden AB utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 14 dagar. Kunden själv får bekosta returfrakten. Om en vara förseglats får kunden inte bryta förseglingen om denne vill kunna utöva sin ångerrätt. Du kan inte utöva din ångerrätt om produkten levererats till dig och du har brutit eventuella förseglingar som finns där av hälso-, hygien och/eller säkerhetskäl där förpacknings- och emballaget är öppnat eftersom de kan tagit skada utan synlig påverkan och inte uppfyller säkerhetskraven, detta gäller exempelvis bilstolar och bröstpumpar. Med försegling avses även teknisk pomblering.
När kunden lämnat meddelande om att denne nyttjar sin ångerrätt kommer P&S Sweden AB genomföra återbetalning utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 14 dagar förutsatt att P&S Sweden AB mottagit de produkter kunden återsänt alternativt om kunden lämnat bevis för återsändande. Återbetalning sker med samma betalningsmedel som kunden använt i den mån det är tekniskt möjligt. Eventuella värdeminskningsavdrag samt avdrag för frakt om kunden valt annat alternativ än standardfrakt kan komma att göras på återbetalningen. I det fall har beställning gjorts mot faktura som ännu inte betalats kommer fakturan makuleras. Skulle du som kund återlämna färre produkter än vad beställningen omfattar återbetalas endast varuvärdet för de produkter som du återlämnar.
Värdeminskningsavdrag vid nyttjade av ångerrätt
Om kunden har hanterat produkterna mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dessa och hanteringen orsakat att produkterna minskat i värde. Som exempel kan produkternas värde minska genom slitage. I dessa fall är kunden ersättningsskyldig mot P&S Sweden AB för skälig värdeminskning. En marknadsmässig bedömning av den faktiska värdeminskningen görs av P&S Sweden AB i varje enskilt fall. Nedan angivna avdragsnivåer utgör endast exempel på de beräkningsgrunder som tillämpas vid uträkningen av värdeminskningen. P&S Sweden ABs bedömning görs alltid utifrån ett helhetsperspektiv.
Nivå 1. - Om produkten uppvisar en mindre förslitning eller försämring, såsom en mindre repa:
20 % i värdeminskningsavdrag.
Nivå 2. -Om produkten uppvisar en märkbar förslitning eller försämring, såsom tydlig repa eller skada:
40 % i värdeminskningsavdrag.
Nivå 3. -Om produkten uppvisar skador på produkten som påverkar produktens funktion:
60 % i värdeminskningsavdrag.
Nivå 4. -Om produkten uppvisar kraftiga skador på produkten och/eller kraftig förslitning eller försämring av produkten:
80 % i värdeminskningsavdrag.
Nivå 5. -Om produkten är i ett sådant skick att den bedöms vara osäljbar eller att en reparation inte är ekonomiskt försvarbar:
100 % i värdeminskningsavdrag.
Skador på produktemballaget
I det fall produktemballaget saknas eller uppvisar sådana skador att det inte kan återanvändas:
20 % i värdeminskningsavdrag.
Vissa produkter är undantagna från ångerrätten med stöd i lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler:
-Produkter som tillverkats eller ändrats särskilt på kundens begäran eller som på annat sätt fått en särskilt prägel.
-Produkter som riskerar att förstöras, förbrukas eller väsentligt försämras under ångerfristen.
Förfarande vid ångerrätt
Använd kontaktuppgifterna nedan för att meddela P&S Sweden AB om att du önskar ångra köpet. Klicka på denna länken för att nyttja din ångerrätt
Följande formulär kan också användas som mall för meddelade om ångerrätt. Klicka här för att komma till formulär på Konsumentverkets webbplats.
Kontaktinformation
P&S Sweden AB
Meteorvägen 6
24534 Staffanstorp
E-post: hej@pyretosnackan.se
Telefon: 010-33 00 777.
30 dagars öppet köp
Öppet köp erbjuds i 30 dagar från det att produkten levererats till dig. Under den period då öppet köp gäller, återköper P&S Sweden AB produkter till det värde som kunden du betalt för produkterna. Kostnad för annan utförd tjänst ersätts ej av P&S Sweden AB. Kunden själv står för returkostnad.
Följande villkor gäller för öppet köp:
-Produkten skall vara oanvänd och i oskadat skick.
-Eventuell montering av produkten skall inte ha skett.
-Originalförpackningen skall vara i oskadat skick.
Nyttjande av Öppet köp
Klicka på denna länken för att nyttja öppet köp. Kunden själv står för returkostnad.
30 dagars bytesrätt
Du har rätt att byta produkt under 30 dagar från det att produkten levererats till dig. Vid byte får du värdet på de produkter du lämnar tillbaka i tillgodohavande hos P&S Sweden AB. Kostnader som du haft för frakt eller annan utförd tjänst ersätts ej i samband med utövande av bytesrätten. Tillgodohavande för produkter som återköpts avräknas mot värdet på de produkter som du beställer i samband med utövande av bytesrätten. Skulle värdet på de produkter som du beställt överstiga ditt tillgodohavande måste du betala mellanskillnaden till P&S Sweden AB. I det fall värdet på de produkter som återköps överstiger värdet på de produkter som beställs i samband med bytet kan du använda mellanskillnaden som tillgodohavande vid nästa köp hos P&S Sweden AB. Kunden själv står för returkostnad.
Följande villkor gäller vid byte:
-Produkten skall vara oanvänd och i oskadat skick.
-Eventuell montering av produkten skall inte ha skett.
-Originalförpackningen skall vara i oskadat skick.
Nyttjande av bytesrätten
Vi har dessvärre inte möjlighet att ombesörja byten. En retur och ett nyinköp behöver göras. Vänligen kontakta oss via vårt formulär eller på telefon: på 010-33 00 777.
Retur av produkter
Se §10. Returer nedan för information om returförfarande vid retur av produkter.
Tillbaka till innehållsförteckningen
Reklamationsrätt
Kund som köpt en produkt i egenskap av privatperson har rätt att reklamera produkten om den är felaktig enligt konsumentköplagen (1990:932) jämte konsumenttjänstlagen (1985:716). Reklamationsrätten täcker ursprungsfel och gäller i 3 år från det att kunden fått produkten i sin besittning. Reklamationsrätten täcker även fel som uppstått under transport av produkten till kunden. (se Reklamation av transportskada nedan). En produkt som avviker från vad som har avtalats mellan kunden och P&S Sweden AB eller på annat sätt uppvisar fel kan också anses som felaktig. Fel som uppstått på grund av skada som kunden har orsakat räknas inte som ursprungsfel.
Om kunden reklamerar en felaktig produkt efter 6 månader från det att kunden fått produkten i sin besittning har kunden även ansvaret för att påvisa att felet i produkten var ursprungligt. P&S Sweden AB rekommenderar därför alltid att undersöka produkter när de levereras och påtala eventuella fel så snart som det upptäckts. Vid reklamation av felaktig produkt har du som kund i första hand rätt att få felet avhjälpt, alternativt en felfri produkt. I vissa fall har du även rätt att häva avtalet och återfå vad du betalt. Vid godkänd reklamation skall kunden hållas skadelös för eventuella kostnader som uppstår på grund reklamationen. Som exempel skall kostnader för att returnera en felaktig produkt ersättas av P&S Sweden AB. Notera att du som kund i största möjliga mån skall minimera eventuella kostnader som uppstår i det fall en produkt visar sig vara felaktig. Vid reklamation skall vardera part utan onödigt dröjsmål återlämna vad denne tagit emot, i det fall P&S Sweden AB skall företa omleverans har kunden rätt att behålla den felaktiga produkten i sin besittning tills det att denne mottagit leverans av felfri produkt.
Kontaktuppgifter vid reklamationsärenden
Via vårt kontaktformulär eller telefon: 010-33 00 777.
Handla tryggt med garanti
Vissa produkter omfattas av garanti utöver reklamationsvillkoren i dessa köpvillkor.
Retur vid reklamation eller garantiärende
För att returnera felaktiga produkter eller material, vänligen se §10. Returer.
Tillbaka till innehållsförteckningen
Vid retur av produkter eller material till P&S Sweden AB skall produkterna emballeras på sådant sätt att de är skyddade vid transport. Vi rekommenderar att du förpackar produkter på samma sätt som när de levererades till dig och att du använder ett spårbart fraktsätt vid returen. Vid retur på enstaka eller fler artikler i ett artikelpaket, eller i ett offertpris från oss, som baseras på en total köpesumma, antal artiklar, paketrabatt, köp 3 betala för 2 eller liknande erbjudande så justeras alla icke returnerade artiklar i erbjudandet till ordinarie pris om inget annat erbjudits av oss. Kunden själv står för returkostnaden.
Behöver du hjälp med din retur?
Klicka på denna länken för att registrera din retur hos oss.
Kostnad för retur:
Du som kund står alltid för returfrakten.
Återbetalningar:
Pyret & Snäckan skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka.
P&S Sweden AB återbetalar pengarna utan onödigt dröjsmål vid nyttjande av ångerrätten och öppet köp eller om återbetalningar har beslutats i ett reklamationsärende.
Tillbaka till innehållsförteckningen
Återtagandeförbehåll
Samtliga produkter är behäftade med återtagandeförbehåll tills det att kunden fullgjort sina skyldigheter som följer av detta avtal. Det innebär att äganderätten övergår på kunden i samband med att kunden fullgör sina skyldigheter som följer av avtalet. Kunden har därmed ej rätt att konsumera, nyttja, sälja eller på annat sätt vidta åtgärd innan äganderätten övergått på kunden som förhindrar att produkterna kan återtas av P&S Sweden AB.
Hävningsförbehåll
P&S Sweden AB förbehåller sig rätten att häva avtalet i det fall kunden handlat i ond tro på grund av felaktigheter som kunden känt till eller borde ha insett, såsom felaktiga uppgifter om pris eller kvantitet på webbplatsen. I det fall hävningsförbehållet görs gällande har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från P&S Sweden AB.
Ändringsförbehåll
P&S Sweden AB förbehåller sig rätten att utan avisering ändra innehållet på webbplatsen, vilket inkluderar, men inte är begränsat till, utbud, priser och kampanjer. Sådan ändring påverkar dock ej redan ingångna avtal mellan P&S Sweden AB och kund.
Ansvarsförbehåll
P&S Sweden AB skall anses befriad från alla förpliktelser enligt detta avtal om ansvar annars skulle ha uppstått på grund av händelse som ligger utanför detta avtal, P&S Sweden ABs verksamhet eller vad som annars följer av tvingande lag.
Tillbaka till innehållsförteckningen
Force Majeure
I händelse av myndighets åtgärd eller underlåtenhet, ny lagstiftning, arbetsrättslig konflikt, krig eller krigsfara, större störning av allmän ordning, sabotage, extrema väderförhållanden, brand, explosion, naturkatastrof, olyckshändelse eller annan omständighet utanför P&S Sweden ABs kontroll och som P&S Sweden AB inte skäligen kunnat övervinna eller förutse skall P&S Sweden AB ha rätt att frånträda sina skyldigheter i detta Avtal. Vid sådan händelse skall P&S Sweden AB ej stå skadeståndsskyldig vid skada som kunden haft.
Externa länkar
P&S Sweden AB ansvarar ej för eventuella skador och problem med kundens mjuk- eller hårdvara som uppstår på grund av att kunden nyttjat externa länkar som är publicerade på http://www.pyretosnackan.se.
Reservation för prisfluktuationer eller andra handelshinder
Vid prisfluktuationer eller andra handelshinder, såsom brist på nödvändig komponent, där P&S Sweden AB inte skäligen kan hållas vid sina förpliktelser enligt detta avtal har P&S Sweden AB rätt att häva avtalet. Vid sådan händelse har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från P&S Sweden AB.
Reservation för skatte- och avgiftsförändringar
Vid väsentliga skatte- eller avgiftsförändringar, som är av stor betydelse för förutsättningarna för detta avtal, har P&S Sweden AB rätt att häva avtalet. Vid sådan händelse har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från P&S Sweden AB.
Reservation för leveransförsening utanför P&S Sweden ABs kontroll.
Uppstår det en leveransförsening som beror på händelse utanför P&S Sweden ABs kontroll, skall inte P&S Sweden AB anses ansvarig för skada som beror på sådan leveransförsening. Vid sådan händelse har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från P&S Sweden ABsåvida inte annat särskilt avtalats mellan P&S Sweden AB och kunden eller bestämmelse som följer av tvingande lag.
Tillbaka till innehållsförteckningen
Uppgifter såsom personuppgifter eller annan uppgift eller del av handling som kunden lämnar till P&S Sweden AB kommer att lagras och behandlas i digitalt format. P&S Sweden AB ansvarar för att uppgifterna lagras och behandlas i enighet med personuppgiftslagen. Kundens uppgifter kommer att användas av P&S Sweden AB för att möjliggöra och säkerställa fullgörande av Avtalet.
Personuppgiftsansvarig:
P&S Sweden AB (Org. 559156-7093)
Meteorvägen 6
24534 Staffanstorp
Kunduppgifter som lagras:
-Namn
-Adress
-E-postadress
-Telefonnummer
-Köphistorik hos P&S Sweden AB
Uppgifterna kan även komma att lämnas ut till tredje part, och nyttjas i de syften som anges nedan:
-Avtalspartner inom betalningstjänster i syfte att säkerställa fullgörande av avtalet.
-Avtalspartner inom logistik (transportör) i syfte att säkerställa fullgörande av avtalet.
Registerutdrag:
Om du som kund ingått detta avtal i egenskap av privatperson har du rätt att en gång per år kostnadsfritt begära ut ett registerutdrag. Ett registerutdrag anger vilken information som finns sparad om dig. Du begär detta genom att skicka en undertecknad begäran till ovanstående postadress. Om de uppgifter vi har om dig är felaktiga, ofullständiga eller missvisande, korrigerar vi såklart dessa.
Avregistering av kunduppgifter:
Du som kund kan vid skriftlig och undertecknad begäran få dina kunduppgifter hos P&S Sweden AB raderade, med förbehåll för sådana uppgifter som krävs för att P&S Sweden AB skall kunna upprätthålla god redovisnings- och bokföringssed.
Tillbaka till innehållsförteckningen
Polisanmälan
P&S Sweden AB polisanmäler rutinmässigt alla bedrägerier, bedrägeriförsök samt misskynnesbeställningar.
Diskrepans mellan olika publikationer
Om det föreligger skillnader mellan uppgifter på webbplatsen och andra publikationer skall de uppgifter som anges på webbplatsen ha företräde. Detta gäller dock ej uppgifter som är uppenbart felaktiga eller missvisande vid en jämförelse mellan de olika publikationerna.
Immaterialrätt, logotyper och varumärken
Allt material som publiceras på webbplatsen, inklusive programvara, logotyper, ljudfiler, varumärken samt text & bild är immaterialrättsligt skyddat. Skyddet innebär att materialet inte får användas utan rättighetsinnehavarens tillåtelse, materialet får inte heller kopieras eller på annat sätt överföras till tredje p