FRI FRAKT ÖVER 499:-
SNABB LEVERANS
FÖRLOSSNINGSGARANTI
PRISGARANTI
BUTIK I STAFFANSTORP
VÅRKAMPANJ! 15% RABATT PÅ JOOLZ GEO3 & HUB+

Retur & Reklamation

Om du skulle behöver upprätta en reklamation eller en retur är det enkelt hos oss. 

Returvillkor

Öppet köp erbjuds i 30 dagar från det att produkten levererats till dig. Under den period då öppet köp gäller, återköper P&S Sweden AB produkter till det värde som kunden du betalt för produkterna. Kostnad för returfrakten debiteras i samband med att vi mottagit returen. Öppet köp tillämpas ej på produkter som levererats till dig och du har brutit eventuella förseglingar som finns där av hälso-, hygien och/eller säkerhetsskäl där förpacknings- och emballaget är öppnat eftersom de kan tagit skada utan synlig påverkan och inte uppfyller säkerhetskraven. Retur kan därför endast göras om förpackningen är obruten. För att returen skall godkännas skall varan vara i väsentligt oförändrat skick.

Du har alltid 14 dagars ångerrätt hos Pyret & Snäckan. Tiden räknas från det att du mottagit beställda produkter. Om du vill utnyttja din ångerrätt, vänligen kontakta oss via vårt formulär på knappen "Kontakta oss/FAQ" eller på telefonnummer: 010-33 00 777. Om en vara förseglats får kunden inte bryta förseglingen om denne vill kunna utöva sin ångerrätt. Du kan inte utöva din ångerrätt om produkten levererats till dig och du har brutit eventuella förseglingar som finns där av hälso-, hygien och/eller säkerhetskäl där förpacknings- och emballaget är öppnat eftersom de kan tagit skada utan synlig påverkan och inte uppfyller säkerhetskraven, exempelvis bilstolar eller amningspump. Med försegling avses även teknisk pomblering då produkten kan tagit skada utan synlig påverkan.

Kostnad för returfrakten debiteras i samband med att vi mottagit returen. Varan bör förpackas väl, i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. 

Hur registrerar jag en retur?

Vänligen registrera de varor du önskar returnera i vår returportal genom att ange ditt ordernummer (se din orderbekräftelse) och den e-postadress som är kopplad till din beställning. Länk till returportalen - KLICKA HÄR!
När du har slutfört registreringen av din retur kommer du att få ett mejl med ett returkvitto samt en retursedel. Retursedeln ska fästas på varorna som ska skickas tillbaka. Inkludera gärna returkvittot i inuti ditt returpaket. Om du har fler varor/paket som du önskar göra en retur på och är i behöv av flera retursedlar vänligen ta kontakt med vår kundtjänst. När du returnerar din order betalar du för returfrakt. Kostnaden för returer kan variera, vi anpassar returfrakten efter vad som returneras om det är hela eller delar av ordern.

Hur gör jag en reklamation?

Alla reklamationsärenden hanteras enbart via vår kundtjänst och ej i vår butik i Staffanstorp. Ifall du av någon anledning skulle upptäcka att din vara är defekt, vänligen starta en reklamationsprocess så snart som möjligt efter att du har upptäckt felet.
Du gör anmälan med ditt ordernummer och den e-postadress som är kopplad till din beställning. Länk till returportalen - KLICKA HÄR!
När du registrerar ärendet, ber vi dig att så utförligt som möjligt beskriva vad som är fel och även bifoga bilder som visar defekten. Varje reklamation behandlas och utvärderas manuellt och du kommer att uppdateras löpande under ärendets gång av vår kundtjänst.

Vid en godkänd reklamation
Observera att vid en godkänd reklamation så kan vi komma att behöva ta den defekta produkten i retur, vi kommer givetvis att stå för fraktkostnaden samt ombesörja en fraktsedel. Du som kund ombesörjer själv att paketera varan så att den kommer fram i gott skick, du ombesörjer även förpackningsmaterial om du kasserat det som varan kom i. För närmare villkor kring reklamationer hänvisar vi till våra köpvillkor, KLICKA HÄR!

Paketet var skadat vid leverans, vad gör jag?

Alla reklamationsärenden hanteras via vår kundtjänst och ej i vår butik i Staffanstorp.
Om din vara mot förmodan råkat ut för en transportskada ber vi dig starta ett reklamationsärende så fort som möjligt, senast inom 5 dagar från att du mottagit din leverans. Vi ber dig att notera att godset alltid ska kontrolleras vid leverans och synliga skador ska anmälas till chauffören direkt. Det är viktigt att transportören antecknar att godset var skadat. För att registrera anmälan ber vi dig att göra det genom att ange ditt ordernummer och den e-postadress som är kopplad till din beställning. Länk till returportalen - KLICKA HÄR!
I registreringen så ber vi dig att beskriva ärendet så tydligt som möjligt och bifoga bilder på defekten och emballaget. Varje ärende behandlas och utvärderas manuellt och du kommer att uppdateras löpande under ärendets gång av vår kundtjänst.

Ej uthämtat paket

Paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på minst 250 kr. Avgiften gäller för hantering, expeditionsavgift och returfrakten. Vid flera kolli gäller 250:- per kolli om ej uthämtat paket. Om du ångrat dig måste du hämta ut paketet och göra en retur till oss för att undvika extra returavgifter utöver normal returavgift. Detsamma gäller vid hemleverans att paketet måste tas emot och sedan skickas i retur till oss via ett ombud. Om leveransen liggandes hos distributörens terminal efter avisering där du som mottagare ej kommit överens med transportören om leverans eller väljer att själv hämta paketet på terminalen förbehåller vi oss rätten att debitera dig för den lagerhyra som distributören fakturerar oss. Om du vid beställningstillfället angivit felaktiga uppgifter, exempelvis namn eller adress debiterar kostnaden som distributören tar ut per paket för ändring av uppgifter på er.